0 tétel a kosárban





visszalép



Név:Mátyás Szabolcs
Becenév:Szabi, Lézer
Csillagjegy:Kos
Foglalkozás:Mikrobiológus
Család:Nős, büszke apa




CsepelCsepeli hídHévíz




Rólam
     Gyerekkorom óta érdekelt a rockzene, de az énekesek helyett én mindig a gitárosokat figyeltem a színpadon. Zenei tagozatos általános iskolába jártam, de az ottani képzés nem nagyon inspirált arra, hogy elkezdjek zenélni. Az első nagy kedvencem a Deep Purple zenekar és annak gitárosa, Ritchie Blackmore volt. Tizenhárom évesen az ő hatására vettem gitárt, illetve először basszusgitárt a kezembe. Volt ennek egy prózai oka is, nem volt elég pénzem egy Verhovina robogóra. Hamar rájöttem, hogy négy húron sem egyszerűbb játszani mint hat húron, így másfél év múlva váltottam gitárra. Néhány hónap gyakorlás után éreztem, hogy ez a hangszer való nekem. Az alapokat Gábor László dzsesszgitárosnál tanultam meg. Három évig jártam hozzá, de a gitárórákon inkább az OSZK (Országos Szórakoztatózenei Központ) vizsgaanyagát gyakoroltatta velem. Ez kevésbé volt inspiráló, mint Ritchie Blackmore gitározása így a későbbiekben inkább autodidakta módon képeztem magamat. Blackmore után Al Di Meola lett a következő kedvencem és ezzel egyidőben szerettem meg a progresszív rockzenét is. A külföldi zenekarok (Yes, Jethro Tull, UK, Colosseum stb.) mellett a magyar zenekarokat (Solaris, East) is el kezdtem hallgatni. A Marsbéli krónikák albumot nagyon szerettem és 16 évesen néhány dalt le is szedtem hallás után. Ki gondolta volna, hogy később még egy színpadon játszom majd ezeket a dalokat is Pócs Tomival? A kezdetektől fogva imádtam gitározni, így sohasem tekintettem gyakorlásnak az erre szánt időt. Húgom egyszer meg is kérdezte, hogy nem unom már hogy már több mint tizennégy órája nyüstölöm a hangszert. A mai napig ez az elfoglaltság amivel a legjobban tudom magamat szórakoztatni és kikapcsolni („flow tevékenység”).
     Az iskolai zenekarok (Reciprock, Alma, DNS, Bravo) után az első komolyabb zenekarom a Notre Dame volt. Több tehetségkutatón indultunk, ahol általában helyezést értünk el. Én pedig Lukács Peta (Bikini) felbukkanásáig rendszeresen elhoztam a legjobb gitárosnak járó díjat. 1992-ben lemezfelvételt nyertünk az Utópia Stúdióba és megnyertem a legjobb gitárosnak járó díjat a tokaji Rock Gyermekei Táborban, 1993-ban pedig a Ki Mit Tud döntőjéig jutottunk. 1992-ben egyébként a Rock Gyermekei rádióműsorban a Jim Morrison emlékére írt „Az ajtókon túl” című dalunkat kérték a legtöbben. Interjúra is meghívtak a műsor másik vendégével, Lukács Lacival (Tankcsapda) együtt. Ami a Tankcsapdának végül sikerült az nekünk nem jött össze, így 1997-ben leálltunk. Egykori zenésztársaimmal (Lőrincz Károly, Korompay Zsolt, Seres Norbert, Dörflinger Éva) ma is tartom a kapcsolatot. 2019 januárjában összejöttünk egy kis örömzenére a Legenda Sörfőzde színpadán. Előtte csak egyetlen közös próbánk volt, mégis öt perc után működött a „kémia” mint annak idején. 1994-től az „Azok a Fiúk” zenekarral is játszottam. Ide Alapi Pisti barátom ajánlott be a lemezfelvétel (Ártatlan évek) után. Meghallgatás nélkül vettek be, így csak az első fellépés során derült ki hogy kicsit talán túl rockos irányból közelítek a dalokhoz. Idővel aztán sikerült beilleszkednem és jó lenne velük (Szerdahelyi László, Giret Kábor, Kiss Zsolt, Hetényi Zoltán, Vass Attila, Jevgenyij Krivickij) is újra színpadra állni. Szerdahelyi Lacit minden évben legalább egyszer megkeresem ezzel a kívánságommal. Egyszer úgyis beadja a derekát.
     A Notre Dame és Azok a Fiúk megszűnése után másfél évig csak „szobagitáros” voltam. 1998 októberében keresett meg a Hot Shot zenekar, hogy segítsem ki őket koncerteken Buday Tamás gitáros távozása után. Alkalmi helyettesítésnek indult, aztán tizenkét év lett belőle. Közben készítettünk egy albumot (Ébredés), amit magánkiadásban jelentettünk meg. A 80-as és 90-es években anyagi korlátok miatt nem engedhettem meg magamnak, hogy minden szempontból profi cuccokon játszhassak. A nagyszüleim támogatásával vásárolt Ibanez JEM gitár (Steve Vai modell) volt az egyetlen felsőkategóriás darab a felszerelésemben. A Hot Shot-al töltött évek alatt végre kiélhettem a „cuccfüggőségemet” és az évek során egyre professzionálisabb felszerelésekkel játszhattam koncerteken és stúdióban is. Ez a zenekar többféle felállásban (Szűcs Attila, Lőrincz Károly, Kovács Attila, Mókos Tamás, Czudor Gyula, Seres Norbert, Pálfi Balázs, Siska Ferenc) egészen 2010-ig működött. 2008-ban második helyezést értünk el a Pont FM rádió országos tehetségkutató versenyén (Zúzda) és utána hetekig játszották a dalainkat. Éppen mostanában beszéltünk arról, hogy csak fel kellene venni a második albumot is ha egyszer már egész jó dalokat sikerült összehoznunk együtt.
     A Hot Shot megszűnése (2010) után több mint két évig nem volt állandó zenekarom. Szerencsére többször is színpadra állhattam Nagy Laci barátom meghívására (Empty Rooms, Special Guest, Nagy Gaby Band) és egy ideig Papp Béla gitárost is helyettesítettem a Symphonium zenekarban. Velük egy alkalommal, 2012-ben Pócs Tomi korábbi zenekara (Black Box) előtt is játszottam a PECSA-ban. Tomival tulajdonképpen itt ismerkedtünk meg személyesen is.
     Aztán 2013 májusában, egy csendes vasárnap este Alapi Pisti hívott hogy a Tompox zenekar gitárost keres. Galántai Zsolttól már hallottam róluk, de nem voltam igazán képben a zenéjükkel kapcsolatban. Két nappal később, kedden már próbáltunk is, csütörtökön pedig debütáltam velük a Városligeti Sörsátorban. Azóta folyamatosan játszunk és új dalokon dolgozunk. Azt a fajta zenei szabadságot, amit a Tompox zenekar soraiban átélhetek nagyon ritkán éreztem korábban. Koncerteken még mindig játszunk Solaris dalokat is, de a műsor nagyobb részét mostanra a három albumnyi Tompox-anyag teszi ki. Itt aztán rengeteg örömzenélésre van lehetőség egyéni szólók és „jam session” keretében.
     2014-ben Vámos Zsolt barátom megkért, hogy egy koncerten helyettesítsem őt egyéb elfoglaltsága miatt a Napoleon Boulevard zenekarban. Három nap alatt tanultam meg a másfél órás anyagot, igaz a ráadásban már csak a „Szállj velem” című dalt tudtuk még egyszer eljátszani Mezőkövesden. Zsolt távozása után végül az egy alkalomból két év lett. Egy ideig élveztem, hogy újra nagy színpadokon játszhatok, Csíkszeredán például 2500-3000 ember előtt. Ráadásul profi felszerelés birtokában végre a gitárhangzással sem volt gondom a legnagyobb színpadokon sem (Szarvasi Víziszínház). Aztán 2016 júliusában volt egy Tompox koncert a Napoleon Boulevard turné közben. Addigra már kezdtem kicsit unni, hogy a Napoleon Boulevard koncerteken 98 %-ban mindig ugyanazt kell játszanom. A közönség pedig a legtöbb helyen szinte csak a „Júlia nem akar a földön járni” című „slágerre” volt kíváncsi. Akkora kontraszt volt a két zenei közeg között, hogy az nem hagyott nyugodni. A következő héten feleségemmel elmentünk Steve Vai koncertjére a Budapest Parkba. Steve 56 évesen is kirobbanó formában volt és szemmel láthatóan élvezte a saját zenéjét. Huszonhat évvel korábban sokan nem értették, hogy miért lépett ki a Whitesnake-ből. Pedig az idő abszolút őt igazolta. Saját lemezein kompromisszumok nélkül valósíthatja meg az elképzeléseit és idővel még anyagilag is jobban járt a szólókarrierjével. Ott bennem megfogalmazódott, hogy én is ezt akarom. A 30 éves jubileumi Nagycirkuszos koncert előtti próbák során egyre nyilvánvalóbb lett, hogy Vincze Lilla és szervezőnője zenekar helyett session zenészeket akar. Már csak az egómat kellett meggyőznöm, hogy ilyen áron nincs szükségem a nagyszínpados jelenlétre. 2016 augusztus elején léptem ki és végre megint csak azzal foglalkozhattam amit igazán szeretek. Neki is láttunk megírni a következő Tompox új albumának az anyagát. Közben 2018-ban a M.A.Y.A. zenekarral újra színpadra állítottuk a You and I együttes 2000-ben kiadott Exit című albumát. Örülök, hogy részese lehettem ennek a produkciónak. Ezúton is köszönöm nekik, hogy októberben elhunyt édesapám emlékére november 17-én a Tompox előtt eljátszottuk a teljes Exit albumot. 2019 novemberében Pálfi Balázs hangmérnök (Sonic Garden Stúdió) vezetésével befejeztük a „Reinkarnáció” album keverését. Remélem, hogy az a fajta zenei szabadság amiről írtam, érezhető az album hallgatása közben!
Találkozunk a következő Tompox koncerten.




Zenekaraim
1982Reciprock
1983-84Alma (nem azonos a mai működő zenekarral)
1984-86DNS
1988Bravo
1989-97Notre Dame
1994-97Azok a Fiúk
1998-2010Hot Shot
2014-16Napoleon Boulevard
2018M.A.Y.A.
2013 -Tompox
Projektek / vendégszereplések
1992Scandal
1995Kálloy-Molnár Péter
1996Szelídek (filmzene)
1999Omaha
2002Catwalk
2004Mutatványosok
2011-Special Guest
2012Nagy Gaby Band
2012Empty Rooms
2012Symphonium




Albumok
1992Notre DameNotre Dame I (nem jelent meg)
1994Azok a FiúkÁrtatlan évek
2000Hot ShotÉbredés (magánkiadás)
2001PromiseVálogatott ígéretek (magánkiadás)
2002Czifra ZoltánDórának (magánkiadás)
2004Goddess of Nemesis ProjectPlay is the Thing (2 dalban vendégként)
2019TompoxReinkarnáció
Hobbi
Futás, gyerek- és asszonynevelés, G.A.S. (Gear Acquisition Syndrome, magyarul cuccfüggőség)
Hangszereim
Gitárok
Charvel Guthrie Govan Signature
Suhr Standard
Ibanez AT300 AV
Ibanez JEM7VBK
Godin xtSA
Schecter Jeff Loomis FR7
Erősítők
Bluguitar AMP1 és AMP1 Mercury Edition
Engl Retrotube 100
Victory V30
Kemper
Peavey Vypyr VIP2
Hangfalak
Marshall 1960 A 4x12” hangfal
Marshall JMVC 2x12” hangfal
Legacy C212GE 2x12” hangfal
Victory V30 1x12” hangfal
Bluguitar FatCab 1x12” hangfal
Effektek
Eventide H9 Max
Axon AX100 MKII. midi converter, gitárszintetizátor
Rocktron Xpression
Atomic Amplifire
Analogman Dual Chorus, BiDelay
Xotic SP Compressor
Jam Pedals TubeDreamer+, RetroVibe
Guyatone FL3 Flanger
Dunlop Phase 90
Wampler Faux Spring Reverb
Boss OD3, Boss DS-1
Morley Bad Horsie II. wah
Tartozékok
GigRig G2 looper/switcher
Kemper Remote
Rocktron Midi Mate midivezérlő
Peavey Sanpera vezérlő
Two Notes Torpedo Reload
Furman PF-Pro Rack E (power conditioner)
ISP Decimator Pro Rack G (noise suppressor)
Palmer PDI-03
Boss JS-10
Klotz La Grange gitárkábelek
Lava „patch” kábelek
PedalSnake csoportkábel
Bluguitar Vintage hangfalkábelek
Klotz hangfalkábelek
RotoSound 10-46 húrok (hathúros gitárok)
GHS 10-58 húrok (héthúros gitár)
Dunlop Flow 2.0 és JP, DAVA Jazz Grip, Winspear 2.0 pengetők
Logic Pro X/ Garageband DAW


ÁSZF          Adatvédelem          Oldaltérkép          Vásárlói tájékoztató          Szállítási feltételek          Impresszum          Gyakran Ismételt Kérdések


Copyright © TOMPOX. Minden jog fenntartva.         Email: tompox.zenekar@gmail.com