0 tétel a kosárban





BALLA ENDRE billentyűs hangszerek
Jazz zongora szakon Gonda Jánosnál végeztem, majd 3 albumot jelentettünk meg a Balla Quintet jazz zenekarommal, amelynek zenei anyagát is én írtam.
Játszottam a Dózis zenekarban Csillag Endrével és Zsoldos Tomival és a KEP RBB blues és rockzenét játszó zenekarban billentyűztem.
tovább...
ELEK ISTVÁN szaxofon
1955 július 17-én születtem Budapesten. A XV. kerületi Rädda Barnen utcai általános iskola zenei tagozatán kezdtem tanulmányaimat, 1966-ban itt folytattam klarinéton-szakon - tanárom Bakos József volt. 1969-ben sikeresen felvételiztem a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolába, itt szereztem érettségit – Vécsey István növendékeként. 1973-ban a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola klarinét-szakára kerültem, ott szereztem klarinéttanári diplomát 1976-ban - Mihálcz Gábor volt a főtárgytanárom. Főiskolai éveim alatt ismerkedtem meg a szaxofonnal, a diplomaszerzés évében sikeresen felvételiztem az akkoriban legmagasabb szintű jazzintézménybe, a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolához tartozó Jazztanszakra, ahol egy év halasztás (katonaság miatt – 16 hónap a Zrínyi Miklós Katonai Főiskola Szimfónikus Zenekarában) után, 1977-ben kezdtem tanulmányaimat – Siliga Miklós tanítványaként - 1980-ban végeztem és lettem jazz-előadóművész (akkoriban ez a titulus járt a Jazztanszakot sikeresen elvégzőknek és egy működési engedély a Filharmónia által kiállítva!)
tovább...
KOVÁCS SÁRA DIZNA fuvola / fúvós hangszerek
Születésemtől kezdve zenével és zenészekkel voltam körülvéve Édesapám, Kovács Ferenc „Öcsi” révén, aki nagyszerű trombitás, hegedűs, zeneszerző és énekes. Számos formációban és stílusban játszik. Közel tíz saját albuma jelent meg saját szerzeményeiből „Magony” néven. A zene mellett úgymond “polihisztorként” él és tevékenykedik, számos más művészeti és harcművészeti irányzatban. Édesapám kiskoromtól kezdve a mai napig nagy hatással van rám. Egy ennyire sokszínű ember példájára alakult eddigi zenei és művészi életem. Édesanyámat igen korán elvesztettem, így Édesapám az egyetlen példaképem. Iskolakezdéskor szinte kötelező volt valamilyen hangszer tanulása a családban. A fuvolát választottam.
tovább...
MÁTYÁS SZABOLCS gitár
Gyerekkorom óta érdekelt a rockzene, de az énekesek helyett én mindig a gitárosokat figyeltem a színpadon. Zenei tagozatos általános iskolába jártam, de az ottani képzés nem nagyon inspirált arra, hogy elkezdjek zenélni. Az első nagy kedvencem a Deep Purple zenekar és annak gitárosa, Ritchie Blackmore volt. Tizenhárom évesen az ő hatására vettem gitárt, illetve először basszusgitárt a kezembe. Volt ennek egy prózai oka is, nem volt elég pénzem egy Verhovina robogóra. Hamar rájöttem, hogy négy húron sem egyszerűbb játszani mint hat húron, így másfél év múlva váltottam gitárra. Néhány hónap gyakorlás után éreztem, hogy ez a hangszer való nekem.
tovább...
PÓCS TAMÁS TOMPOX basszusgitár
Bálint Csaba interjúja apróbb – aktuális – változtatásokkal...
Pócs Tamás Tompox a Szintézis, VHK, a Pókderby, a Csiga-Biga, a Solaris, Napoleon Boulevard, a Progress és a Tompox basszusgitárosa, zeneszerzője, szövegírója. Hogy kezdtél zenélni?
Általános iskola hetedik osztályba jártam, felmentem egy barátomhoz, akinek volt magnója. Feltett Creamet és Jimi Hendrixet. A Sitting On Top Of The World-öt hallgatva, Jack Bruce basszusjátéka miatt akkor és ott elhatároztam, hogy basszusgitáros leszek. Rohadtul nem tudtam semmit - egyesek szerint most sem - de ez most lényegtelen. Édesapám épp Tanzániában volt kiküldetésen - az ottani egyik egyetemen tanított évekig - 1971-ben hazajött szabadságra Belgiumon keresztül, és onnan hozott egy Höfner basszusgitárt.
tovább...
SZULA PÉTER dobok
Gyerekkoromban zenei érdeklődésem abban merült ki, hogy Pacsirta rádiónk állomáskeresőjével játszva csodálkozva bámultam a rádión lévő macskaszemet. Néha meg-megálltam egy korabeli felvételnél és nagy figyelemmel hallgattam azt. Az általános iskolát a 16. kerületben kezdtem. Zenetagozatos iskola lévén még felvételi vizsgát is kellett tennem, ami meglepő módon sikerült. Az iskola nem igazán inspirált arra, hogy a későbbiekben zenész legyek. Nagyapámtól viszont kaptam egy marha nagy zongorát. Onnantól kezdve zongorázni kellett tanulnom, de valahogy nekem nem jött be a dolog így első vizsgám után eladtuk a zongorát. Akkoriban biztos voltam benne, hogy nem fogok zenélni. A suliban viszont alakulóban volt egy zenekar, ami ezidőtájt szinte minden osztályban megtörtént. Nem tudom miért, de engem kérdeztek meg hogy lennék-e a dobos.
tovább...
TÖRÖK ANDOR conga és ütőhangszerek
Úgy 1976 környékén, a lakótelepen, ahol laktunk, volt egy srác, aki dobolt, és poénból engem is megtanított egy pár alapritmusra. Persze nem dobfelszerelésen, hanem csak úgy az udvaron a padon, ahol állandóan lógtunk, egyszerűen tenyérrel a térdemen...
Ősszel új suliba kerültem, volt egy suli zenekar a „Junior együttes” akinek a gitárosa az osztálytársam lett. A fiú vécében az órák közötti szünetekben mindig mutogatta nekünk az új számokat. Ő gitározott, én meg az ablakpárkányon hoztam a ritmust... jó hecc volt.
Pár hónappal később a zenekar tagjai valami csajon összevesztek, és a gitáros új zenekar szervezésébe kezdett... Ő jegyezte meg először: Neked dobolnod kéne... legyél te az új dobos! Én persze nem vállaltam a feladatot, hiszen csak egy-két alapritmust tudtam, azt is csak a térdemen, vagy a mellékhelyiség ablakpárkányán... Ez a mondat azonban nem veszett a végtelen pusztaságba. Egyre jobban elkezdett foglalkoztatni a gondolat: hogy kéne dobolni tanulni. Meg is kértem a lakótelepi srácot, hogy tanítson dobolni, de ő, maga helyett elvitt a Postás Zeneiskolába, ahová felvételt nyertem Nesztor Iván dobtanár csoportjába... Innen számítom a dobos pályafutásom kezdetét.
tovább...


ÁSZF          Adatvédelem          Oldaltérkép          Vásárlói tájékoztató          Szállítási feltételek          Impresszum          Gyakran Ismételt Kérdések


Copyright © TOMPOX. Minden jog fenntartva.         Email: tompox.zenekar@gmail.com